Filmanmeldelse: Star Wars VIII: The Last Jedi

10. 01. 2018

Åh Disney, hvor vi elsker dig! I mange år følte vi Star Wars fans os helt forladt – uden ny film eller ny historier at gå på opdagelse i. På det seneste har vi været velsignet med en film hvert år – lige før jul, så det at komme en tur i biografen føles som en tidlig gave. Vi har set den nye film Star Wars VIII: The Last Jedi, og her er hvad vi syntes om den.

Gammel generation, ny generation

I den foregående film, The Force Awakens, så vi allerede et glimt af en konflikt mellem vores velkendte helte og nytilkommende figurer. I denne film er det endnu mere indlysende, at heltene fra den oprindelige trilogi langsomt og sikkert giver plads til den nye generation, så de kan lede kampen. Rey, Finn og Poe bliver de nye symboler på modstand, mens Kylo Ren tager rollen som den nye, Dark Lord på sig. Selvom vi holder af vores gode gamle helte, er det altid værdsat at se nogle friske personligheder på det hvide lærred!

Latter – Skrig – Tårer

Den ny film fik os på en følelsesmæssig rutsjebanetur. Da Han Solo døde i den foregående episode, følte vi alle, at vi mistede en nærtstående, en, vi kendte så godt. Gør dig klar til at få dit stakkels helbredte hjerte svigtet igen. Men rolig, samtidig med at vi vænner os til nye ansigter, bliver vi i stand til at komme os over tabet af nogle af vores yndlingspersoner. Der er også nogle absolut sjove øjeblikke, og de nye skabninger, der hedder porgs, der følger Chewie overalt, er absolut yndige. Så Disney, vi tilgiver dig for at dræbe nogle af vores barndoms helte.

En ægte Star Wars-film

Efter den første film klagede nogle fans over, at instruktørens linje var for langt væk fra de mange principper, der definerer sagaen. Men som langtids fans synes vi, at denne film er et sandt produkt fra Star Wars universet. Lyssværdkampe, våben og fjender bringer tilstrækkeligt nyt uden at bryde kontinuiteten med de tidligere trilogier. En af de få ting, vi kunne bebrejde denne film er, at den efterlader for mange ubesvarede spørgsmål. Hvem er Snoke? Hvad skete der, der gjorde det muligt, at  den første orden kunne gernrejse sig uden at nogen bemærker det? Hvem er Rey? Forhåbentlig vil de næste film bringe os alle de svar, vi har brug for. Vi skal bare lige vente to år endnu…

Alt i alt nød vi virkelig denne film. Takket være nogle lyse øjeblikke og utrolige specialeffekter vil selv de ikke-indviede helt sikkert nyde den. Foreløbigt den bedste film i den ny trilogi.

Køb flere Star Wars produkter

Lucia

Make art, spread love and have fun!

Europosters har været på markedet siden 1999, og med tiden blev vi en af de største sælgere af plakater, vægmalerier, billeder, maleri reproduktioner og  andre forskellige varer. Vi vokser større år efter år, og vi forsøger at tilpasse vores tilbud til dine præferencer. Vi kan printe dine egne plakater, indramme billeder, eller vi kan inspirere dig med vores blog, hvor du finder mange spændende nyheder fra film, tv-serie og helt nye ideer til indretning.

Kom og besøg vores hjemmeside og find, hvad der manglede i dit hjem.

Alle vores produkter er naturligvis af højeste kvalitet.

© 1999 – 2018 Europosters