We noticed you are coming from US. Would you like to continue shopping on Abposters.com?
OPDAG de bedste TILBUD denne uge: KRUS prisnedslag -15% ×

Sådan håndterer du dine følelser i disse coronatider

14. 04. 2020

Når unge bliver straffet med stuearrest af deres forældre, skal de håndtere en masse følelser som fortvivlelse og uretfærdighed. Det samme sker med verden nu – vi skal alle blive hjemme, holde os væk fra venner og håndtere de negative nyheder, som medierne kaster efter os hvert 5. minut. Coronavirus er ikke let at håndtere, uanset om du bruger dit liv på at beskytte patienter på hospitaler, eller prøver at redde dig selv derhjemme. Vi har kæmpet mod den super smittende virus i over en måned nu, og det ser ud til, at vi endelig er ved at se lyset for enden af tunnelen. Men tunnelen er stadig lang, så du er nødt til at lære, hvordan du håndterer dine følelser selv. Og vi vil hjælpe dig med hvordan!

 

 

Når du er helt alene

Vi tilbringer alle vores karantæne forskelligt. Nogle af os tilbringer vores dage med hele familien i en lille lejlighed, nogle af os er helt alene. Ingen af ​​dem er perfekte. Når du er alene, længes du efter menneskelig kontakt, når du er sammen med andre mennesker, vil du skjule dig og ikke tale med nogen hele dagen. Alligevel er det lidt vanskeligere at være helt alene. Der er en grund til, at de værste kriminelle sættes i isolering! Ensomhed har faktisk en stor indflydelse på vores mentale helbred. Naturligvis afhænger det af isoleringens længde. Jo længere du er alene, desto mere sandsynligt er det at du vil opleve følgende symptomer: vrede, irritabilitet, fjendtlighed, angst, håbløshed. Hvordan skal man bekæmpe det? Da vi ikke er isoleret fra vores pårørende som straf, kan vi i det mindste ringe til dem. I dag er der mange apps du kan bruge til at chatte med dine nærmeste gratis over internettet. Det er ikke det samme som at drikke en øl med en ven derude, men det vil få dig til at glemme det i et stykke tid.

 

  • Ring til din familie og venner gennem videochat apps. For at undgå at føle, at du oplever den samme dag igen og igen, skal du ikke ringe til de samme mennesker på samme tid hver dag. Din hjerne har brug for nye stimuli – nye emner, nye historier. Ingen ønsker at se den samme episode af en serie på samme tid hver dag!
  • Savner du en fredagsdrink med dine venner? Hav en online! Aftener ude er for mange af os, en vigtig del af vores velvære. Men barerne er lukket på ubestemt tid, og vi skal alligevel ikke møde vores venner i et stykke tid. Men igen kan du ringe til dem! Tag et glas rødvin eller en øl (vi anbefaler kraftigt kun en drink! Juice kan være nok 😊) og diskuter det arbejde, venner eller serier i har set, sammen. Men undgå emnet corona! Fredage skal være sjove!
  • Stræk ud. I isolering mangler vi ikke kun social kontakt, men også bevægelse. Selvom du ikke er nogen atlet! Efter et par ugers siddende derhjemme, kan du blive påvirket af rygsmerter og hovedpine eller rysten, fordøjelsesproblemer og søvnløshed. Du kan undgå disse problemer ved at prøve at bevæge dig en lille smule. Hvis du kan gå ud, gå så en tur i mindst 30 minutter hver dag. Men vær forsigtig! Tag maske på og gå et sted, hvor der ikke er en høj koncentration af mennesker. Husk at holde mindst 2 meter afstand fra andre! Hvis det ikke er en mulighed at gå udenfor, skal du åbne et vindue og gå rundt i lejligheden i mindst 15 minutter. Gentag disse ture flere gange i løbet af dagen.
  • Tænk positivt. At være informeret er vigtigt, men vær opmærksom på hvor meget ny information du virkelig har brug for om dagen. At læse hvor mange inficerede der er i hvert land  igen og igen, skaber reelle følelser af fortvivlelse og sorg. Læs snarere din yndlingsbog igen, eller se Venner femtende gang. Lav din yndlings te eller kaffe. Se på dine fotos fra helligdage eller barndommen. Glem hvad der sker, og planlæg, hvem og hvor i skal mødes, når situationen dæmper sig.
  • Omring dig med skønhed. Stir ikke bare på en tom væg. Dekorer dem pænt! Få et kunsttryk af din yndlingsmaler, et fotografi af naturen eller et billede af mennesker, der vil fremkalde positive følelser i dig. Hvis du vil have nogle positive vibes, kan du besøge vores Pure Happiness samling.
  • Gør noget kreativt – Mal, skriv, spil musikinstrumenter. Gør hvad du nyder at gøre, eller du altid har ønsket at prøve. Det er ligemeget hvis dit mesterværk ikke helt er på niveau med Picasso, eller at du kun kender 2 akkorder. Du får brugt dine hænder og din hjerne, og får det bedre!

 

 

Når der er for mange af jer

Ikke alle bor i et palads med ti soveværelser. Du har måske aldrig tænkt over størrelsen på din lejlighed før, men lige nu føler du hver meter. Partner, børn, hund, kat. Jo flere mennesker, jo mere støj og mulige konflikter. Men selv dette kan bekæmpes! Alt handler om aftaler og de regler, i har fastlagt.

  • Opdel din lejlighed i zoner. Alle har brug for at være alene en gang imellem. Hvis din partner eller børn altid kommer til dig og vil have dig til at underholde dem på en eller anden måde, kan du let blive irriteret, og så er konflikten på vej! Arranger, for eksempel, at soveværelset er et sted, hvor du ikke kun sover, men også hviler mentalt – så hvis nogen af jer har brug for at isolere sig selv fra andre et stykke tid, kan de gemme sig lige der, og ingen har lov til at følge efter dem.
  • Afsæt tid til øjeblikke sammen og alene. Ligesom de private øjeblikke, er dem, du tilbringer med din familie, vigtige. Opdel dagen i dele: arbejdstid, tid til personlig ro, familieaktiviteter, mad. Lær hvordan i arbejder sammen i denne tilstand, og du vil se at du hurtigt kommer til at se frem til at lege med eller se en film med din familie!

Tal om dine følelser. Det værste, du kan gøre, er at holde alt for dig selv. Men hvis du har det dårligt, er det vigtigt at tale om og dele dine følelser. Men selvfølgelig er den måde, du gør det på, vigtig. Du skal ikke overføre din frustration til din partner eller børn, og led heller ikke efter substitutionsproblemer. Når du føler “det er for meget” for dig, skal du bare sige det. Du vil se, at din partners omfavnelse eller forståelse vil gøre dig godt!

 

 

Vi er i en situation, vi aldrig har oplevet før, så det er helt fint, at vi er bange for, hvad der sker og kommer. Men det er vigtigt ikke at miste håb og humor. Humor og godt humør er det bedste våben mod coronavirus! En god sindstilstand øger vores immunitet. Så udstyr dig selv med smukke følelser i vores samling af kunstfotos!

 

GÅ TIL PURE HAPPINESS KUNSTFOTO SAMLINGEN

Evka

Movie and serial fan, especially sci-fi and fantasy, who is still waiting for a letter from Hogwarts. She loves chocolate, warmth and Playstation.



Decorate your life!

Siden 1999 er Europosters blevet en af de største sælgere af plakater, vægmalerier og vægkunst. I øjeblikket samarbejder vi med kunstnere, fotografer og grafiske designere fra hele Europa. I vores udvalg kan du finde de smukkeste kendte malerier, samt splinterny kunst fra nutidige kunstnere. Vi vil altid printe dine egne fotos, og efter ønske sætter vi dine print i højkvalitets rammer. Vi elsker virkelig indretning, men samtidig elsker vi også nørder og musikfans, så vi udvider konstant vores udvalg på plakater, krus, t-shirts, samlerobjekter og andet licenseret merchandise og gaver.


Kontaktinformation:

E-mail: info@europosters.eu
Tel.: +420 777 33 44 55 (på engelsk)

Mandag – Fredag ǀ 7:00 – 15:00

 

© 1999 – 2020 Europosters. Alle rettigheder forbeholdes.

På europosters.dk bruger vi cookies til at huske dine indstillinger, så vi kan give dig den bedste oplevelse på siden. Mere info Jeg er enig ×
Top